piątek, grudnia 23

Nowy prezydent

Bardzo nie chciałem pisać tutaj o polityce. Niestety, nowa prezydentura w Polsce niepokoi mnie od samego początku. I niepokojem tym chciałbym się z Wami podzielić.

Dziś urząd prezydenta III RP objął oficjalnie Lech Kaczyński. A jakie oprócz tego mamy wiadomości związane z rządem dzisiaj? Nowa ustawa o radzie radiofonii i telewizji. Teraz może ona odbierać koncesje i karać radia, którę "łamią etykę dziennikarską". Oczywiście nie trzeba wyjaśniać, że bez problemu można w ten sposób zakańczać działalność rozgłośni, które zbyt nieprzychylnie wyrażałyby się o władzy. Kaganiec na wolność dziennikarzy? Cenzura z czasów PRL? Na to wygląda.

Ciekawa też jest wiadomość o utajnianiu ułaskawianych. Podczas kampanii przyszły (od dziś obecny) prezydent głosił dumnie, że będzie informował o każdym usłaskawieniu, żebyśmy wiedzieli co, gdzie, kiedy i dlaczego. Teraz się ładnie z tego wycofał mówiąc, że nie chce szkodzić ułaskawianym.

No ale i tak najciekawiej nową prezydenturę podsumował "Times":

Razem ze swoim bliźniaczym bratem Jarosławem, (...) Lech Kaczyński tworzy narodowo-konserwatywną oś przez środek polskiej polityki, która wzmocni socjalne oczekiwania w kraju, nada mu silniejszy rys katolicki i utrudni jego negocjacje z Rosją i Unią Europejską

Ech, jeszcze większa dyskryminacja mniejszości (religijnych, politycznych, światopoglądowych, wszelakich) oraz skłócenie z sąsiadami naszego kraju. Cóż przychodzi nam poczekać albo uciekać. Wybór należy do Was...

12 Comments:

At piątek, grudnia 23, 2005 8:50:00 AM, Anonymous Anonimowy said...

no to kiedy wyjeżdżamy? lol

 
At piątek, grudnia 23, 2005 8:56:00 AM, Blogger Dekoderek said...

Kończę pracę o 15. Spakuj nas w międzyczasie i wieczorkiem jedziemy. Ew. możemy to zostawić do stycznia coby święta i Nowy Rok jeszcze tutaj spędzić :]

 
At piątek, grudnia 23, 2005 11:44:00 AM, Anonymous Anonimowy said...

a gzie jedziecie?? i nie zabieracie siostry przy tym>> no ładnie.. :| braciszku... a jeśli chodzi o naszego już obecnego prezydenta to jak patrzę na niego to mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera... pza tym byłam u niego na audiencji we czwartek i stwierdziłam, że on chyba nie potrafi mówić -a raczej wypowiadać sie- w ojczystym języku - to już ja mówię składniej i nie mam profesóry/?/

 
At piątek, grudnia 23, 2005 11:57:00 AM, Blogger Dekoderek said...

A po co Ty nosisz scyzorym w kieszeni? :P

A tu nie chodzi o to jak on mówi tylko co naobiecywał. A teraz będzie w ten sposób reprezentował nasz kraj. Żyć, nie umierać...

 
At piątek, grudnia 23, 2005 3:33:00 PM, Anonymous Anonimowy said...

spoko spoko...za 5 lat zmienimy Polske :]
Ale najlepsza jest 4 RP.I jeszcze lepsze że społeczeństwo uwierzyło że da się ją utworzyć podczas kadencji tego głomba.Smutne...ale prawdziwe.

 
At sobota, grudnia 24, 2005 9:48:00 AM, Anonymous Anonimowy said...

braciszku to miała być przenośnia - zazwyczaj noszę tasak :P

 
At niedziela, grudnia 25, 2005 8:26:00 PM, Anonymous Anonimowy said...

Ja wogóle fajnie Piotruś że powiedziałeś że masz siostre :)Pozdro pozdro dla Niej :)

 
At wtorek, grudnia 27, 2005 10:31:00 AM, Anonymous Anonimowy said...

coder nie chce mieć takiej siostry jak ja :( nie lubię go już

 
At wtorek, grudnia 27, 2005 10:33:00 AM, Blogger Dekoderek said...

Nie możesz byś moją siostrą i dziewczyną mojej siostry jednocześnie, bo co by ludzie powiedzieli :]

 
At wtorek, grudnia 27, 2005 10:37:00 AM, Anonymous Anonimowy said...

nie wiedziałam, że zwracasz uwagę na to co ludzie mówią... mi jest obojętne to ... niech sobie mówią jeśli nie mają innych, ciekawszych zajęc, ja tam mam... na przykład analiza matematyczna:|

 
At wtorek, grudnia 27, 2005 10:44:00 AM, Blogger Dekoderek said...

No nie zwracam uwagi, ale musiałem się o coś zaczepić przy potwierdzaniu mojej opinii :)

 
At wtorek, grudnia 27, 2005 10:53:00 AM, Anonymous Anonimowy said...

ludzie z reguły nie mają ciekawszego zajecia od obgadywania innych, poza tym, traktują to jako rozwiązanie swoich problemów częściowo, tak jest łatwiej... heh... no nic..

 

Prześlij komentarz

<< Home