sobota, grudnia 24

Gwiazdka

"Święta Bożego Narodzenia" czy "Gwiazdka"?

Ja przyjąłem takie rozróżnienie (i wydaje mi się ono prawidłowe), że święta to chrześcijańska uroczystość z wieczerza, kolędami i życzeniami przy opłatku. Gwiazdka natomiast to prezenty, wielkie zakupy, promocje i cała tak zwana komercja. W tym roku wszystko wskazuje na to, że wśród młodych ludzi cały ten okres upłynie pod względem marudzenia i narzekania. Doszukiwania się "magii świąt", której nigdzie nie widać. Ale chciałbym, żeby ktoś mi wyjaśnił czego się spodziewa tak na prawdę. Bo jakoś nie bardzo mogę to zrozumieć.

A samo marudzenie stało się taką modą, że nawet ludzie, którzy deklarują się jako niewierzący narzekają, że tej magii nie będzie. Ale moje pytanie tym bardziej brzmi jakiej magii można spodziewać się po gwiazdce. Mam nadzieję, że ktoś z narzekających będzie umiał mi na to pytanie odpowiedzieć, żebym mógł rozszerzyć swoją wiedzę i zrozumieć to.

PS. Niestety świąt nie obchodzę, skoro mam wolne od pracy i jest to państwowe wydarzenie ew. mogę przyjąć gwiazdkę, ale proszę, nie przysyłajcie mi życzeń w formie wierszyków wklejonych od kogoś innego. Dzięki za wyrozumiałość.

1 Comments:

At niedziela, grudnia 25, 2005 8:23:00 PM, Anonymous Anonimowy said...

Jak powszechnie wiadomo jako zatwardziała ateistka również świąt nie uznaje...Jednak nie zgadzam się z tym,że te święta będą "głupie",bo tak naprawdę każde święta który były i będą ,wiążą się z różnymi nie przyjemnymi rzeczami.Magia świąt...pewnie chodzi o ten powszechnie przyjęty stereotyp że w gwiazdkę tudzież wigilię należy się godzić i wogóle wszystko ma być pięknie.Ale niestety nawet w takim kraju jak Nasz jest to generalnie nie możliwe,chociaż ta tradycja jest u nas wyjątkowo "przeżywana".Ok kończę bo się rozpisałam:):*

 

Prześlij komentarz

<< Home